آمورش موسیقی و جایگاه آن در هنر کودکان
صدا یکی از عناصر طبیعی در زندگی انسانها است که از بدو تولد به صورت مستقیم برای انسان قابل لمس است .صدا از انواع انرژی است که از تحرک ذرات ماده به وجود می آید با این صورت که ذره با حرکت و برخورد خود با ذره دیگر باعث به وجود آمدن صدا خواهد شد .ما صدا را در فضا و محیط اطراف خود می شنویم .ولی صدا میتواند در گازها مایعات و حتی جامدات حرکت کنند. من نمیخواهم مباحث علمی این موضوع را مطرح کنم ولی در درس امروز آموزش موسیقی به کودکان لازم میدانم شما به صورت تخصصی و علمی از موضوع صدا و تاثیرات آن اطلاع داشته باشید.
من معتقدم شما به عنوان مربی اگر بخواهید آموزش درستی را به کودکان منتقل کنید باید به لحاظ علمی و شناختی آشنایی نسبی از بعد علمی آن موضوع داشته باشید تا بتوانید در روند آموزش به خلاقیت برسید . در مورد موسیقی هم به این صورت است. شناخت شما از ساختار موسیقی و عناصر تشکیل دهند موزیک میتواند آموزش شما را اصولی جذاب و تاثیر گذارتر کند .
از این رو مطالعه در زمینه بحث علمی صدا را به اختیار خودتان میگذارم و در ادامه به آموزش موسیقی به کودکان شیوه های و متد های مختلف در این زمینه می پردازم و امیدوارم بتوانم این سری مقالات تخصصی موسقی کودکان را به صورت ساده و گویا برای شما تشریح کنم . در ابندا به فهرست موضوعات این مقاله اشاره میکنم و بعد هر کدام را توضیح خواهم داد .
۱- روانشناسی موسیقی کودکان
۲ شیوه مونته سوری
۳- روش امیل ژاک-دالکروز
۴ - روش کارل ارف
۵- روش زولتان کدای
۶- روش ادگار ویلمز و مارتینو
۷- روش شینیچی سوزوکی
۸- روش سیستم منهتن
من در اولین قسمت از آموزش موسیقی به کودکان به این ۸ مورد می پردازم و در قسمت های بعدی به موارد مهم و ساختار آموزشی و شیوه های آموزشها و... اشاره خواهم کرد.... پس در ادامه با من همراه باشید.
برای خواندن ادامه مطلب بایستی اشتراک داشته باشید.