تقویت ذهن فعال کودکان در خوب دیدن و نقاشی کشیدن
گاهی یک روش نقاشی در عین سادگی تاثیرات متفاوتی را روی ذهن و کودکان میگذارد. یک روش و شیوه آموزش بستگی به طراحی آموزشی شما دارد. که چه اهدافی را دنبال میکنید. من میخواهم در این درس با یک کار ساده ضمن بازی – تفریح و گردش به کودکان تمرکز و خوب دین را یاد بدهم . خوب دیدن و درست دیدن یکی از موضوعاتی است که برای کودکانی که در حال رشد ذهنی و جسمی هستند بسیار مهم است.
این فعالیت هنری را شما در قالب بازی و هنر برای کودکان تصور کنید . من همیشه قبل از اینکه درس را توضیح بدهم نکته آموزشی آن درس را بیان میکنم چون اعتقاد دارم نکته آموزشی هر درس از خود درس مهمتر است چرا که تا شما به عنوان مربی ماهیت اصلی و روح آن کار و نگرش را ندانید نمیتوانید درست آن کار را انجام دهید .در این درس نکته اصلی موضوع خوب دیدن و استفاده از آن در نقاشی است .
شما میدانید مشکل عدم تمرکز و خوب دیدن یکی از موضوعاتی است که همه معلمین در تمام پایه ها و تمام درس ها به گونه با آن روبرو هستند . کودکان خوب نمی بینند . دقت ندارند . نگاه و مسیر دیدن آنها به گونه ها و بهانه های مختلف منحرف میشود و.. و صد البته تمام این موارد دلایل مخصوص به خود دارند ولی چیزی که در اینجا مهم است تقویت خوب نگاه کردن به روش های مختلف است که من یکی از این روشها را برای شما بیان میکنم .که از طریق هنر میتوانید این مهم را انجام دهید .
خوب دیدن را به کودکان بیاموزید
در یکی از گردشهای دسته جمعی با بچه ها در پارک ضمن بازی و تفریح یک مکان را انتخاب کنید. که تقریبا شامل چیزهای زیادی باشد مثلا درختان – مسیرهای آسفالتی – سطل زیاله – تاب و یا سرسره و..و بعد از بچه ها بخواهید خوب اطراف را ببینند . حتی می توانند بگردند و در آن محیط به درختان و چیزها دیگر دست بکشند و با تمام وجود رنگها و شکلها را نگاه کنند . این کار ضمن اینکه اهداف این درس را انجام میدهد به موضوعات درونی و توجه کودکان به محیط زیست نیز کمک میکند و دهها مورد دیگر را به صورت تاثیرات مثبت برای کودکان خواهد داشت .
در جلسه بعد بچه ها در کلاس موضوع پارک را میکشند . من در موضوع پارک به دو روش کار میکنم یکی اینکه بچه ها در پارک نقاشی کنند .که مطمنا اهداف خاص خودش را دنبال میکند و یکی هم بحث این درس که کودکان قبلا پارک را دیده اند و حال قرار است خوب دیدن و تمرکز و ذهن آنها تحریک شود و مواردی که خوب دیده اند و به حافظه سپرده اند را برای من نقاشی کنند .
نقاشی در کلاس و پارک با معیار خوب نگاه کردن
در اینجا کودک سعی میکند هر آنچه را که در پارک دیده است و به خاطرسپرده اند را تجسم کنند. و بعد بر روی کاغذ بکشد.البته من درپارک درباره خوب دیدن برای بچه ها توضیحات کوتاهی بیان کردم و آنها با توجه به تمام این موارد نقاشی پارک را میکشند . همین روش را درباره خانه و یا کلاس برای آنها اجرا کردم یعنی به آنها گفتم خوب کلاس را ببینند و بعد در منزل نقاشی کلاس را بکشند و یا اینکه خوب به تمام چیزهایی که در خانه هست دقت کنند و بعد در کلاس آن را نقاشی کنند . در واقع این روش تقویت حاقظه کوتاه مدت بچه ها است در جهت اینکه به حافظه بلند مدت تبدیل شود . این نوع درسها باعث میشود کودک به اطراف دقت بیشتری داشته باشد و به اصل تمرکز کمک زیادی خواهد کرد .
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_fancytext fancytext_prefix=”پیشنهاد من :الان شما داخل سایت هستید پس” fancytext_suffix=”ار این سایت استفاده کنید” strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ sufpref_color=”#9f0808″ fancytext_strings=”تا جایی که میتوانید تا زمانی که فرصت دارید به اندازه شایستگی خودتان” strings_font_style=”font-weight:bold;” strings_font_size=”desktop:22px;” fancytext_color=”#22025d” prefix_suffix_font_size=”desktop:22px;”][/vc_column][/vc_row]
بسیار مفید بود مرسی از مطالبتون
۱۳۵
ممنون مفید بود
۱۳۲
ممنون مفید بود
۱۳۵
ممنون . خیلی خوب بود.
۹۳