چگونه برنامه هنردبستان میتواند دقیق و اصولی طراحی شود
در راستای توجه و اهمیت بحث تدریس هنر کودکان و دغدغه مربیان هنری برای آغاز سال تحصیلی و اینکه چه چیزهایی باید در سال تحصیلی تدریس کنند و از طرفی توقع مدیران مجموعه آموزشی را چگونه بر آورده شود. من این مقاله تخصصی را برای شما نوشته ام و در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا میشوید که چگونه برنامه هنردبستان را تدوین کنیم ؟در واقع این مقاله به عنوان مقدمات اولیه برای تدوین و تدریس هنر در دبستان است و پیش نیاز کار عملی با کودکان .و شامل نکاتی است چون :
کوچ چیست و چگونه یک مربی کوچ میتواند باشد ؟
هنر دبستان شامل چه بخش هایی است
تقسیم بندی و زمانبندی ساختاری
توجه به روند و عملکرد کودکان
چگونه هنر کودکان را ارزیابی کنیم
چگونه میتوانیم عملکرد خودمان به عنوان مربی ارزیابی کنیم
پارامترهای برنامه ریزی تحصیلی و...
با این توضیح کوتاه به سراغ بحث اصلی میروم و صورت ساده و اصولی بقیه موارد را بیان میکنم . اول این را بدانید ....
میخواهم کمی شما را نا امید کنم به این منظور که کمی به خودتان بیائید.میخواهم بگویم آنچه تا حالا به عنوان برنامه ریزی درسی و تدریس انجام داده اید هرچقدر هم درست بوده باشد و هرچقدر هم اصولی،یک ایراد بزرگ داشته و دارد و آن هم این است که شما خودتان را به عنوان آموزش دهنده به کودکان معرفی کرده اید و این اولین و بزرگترین اشتباه شما در تدریس هنر به کودکان است یعنی بچه ها در تصویر ذهنی و عینی شما را یک فرد برای امر ونهی کردن تصور میکنند
از همین ابتدا و اولین قدم شما اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید که به مرور این موضوع را بریتان تشریح خواهم کرد . کودکان آموزش دهنده نمیخواهند آنها کسی را میخواهند که دو ویژگی عمده و کلی داشته باشد و باید ببنید شما این دو ویژگی را دارید یا نه .
دو ویژگی بسیار مهم یک مربی
اول اینکه بچه ها هدایت گر میخواهند یعنی کسی که آنها را راهنمایی و هدایت کند .
همکاران عزیز شما در قسمت مطالب تخصصی هستید اگر فعلا تمایل به ثبت نام ندارید می توانید از مطالب رایگان استفاده کنید. من به عنوان کارشناس هنر کودکان در کنار شما هستم