سبد خرید شما خالی است.
مشاهده سبد خریداین آثارو این هنرمندان در زمان خودشان تاثیر بسیار زیادی بر روی نگاه مردم درباره طبیعت و ارتباط انسانها با طبیعت داشتند در واقع توجه به طبیعت به عنوان فضایی که ما تصور میکنیم همیشه هست و از خطرات نابودی آن به صورت عمد و غیر عمد نا آگاه هستیم این آثار انسانها را دوباره به طبعت باز میگرداند چشم انسانها را به زیبایی ها به اهمیت و بزرگی طبعت باز میکند خطرات را به آنها گوشزد میکند و به همین خاطر هنرمندان در این هنر سعی میکردند آثار خودشان را در سرزمین بکر و دورتر از محیط انسانی خلق کنند تا انسانها به خودشان زحمت بدهند و به دین این آثار بیایند تا برای چند ساعتی هم شده در دل طبیعت باشند
حال با این مقدمه به سراغ اصل جریان این مقاله برویم و بتوانیم این هنر را برای کودکان هماهنگ سازی کنیم تا آنها هم به نوعی بتوانند این واقعیت های طبعت را در آثار خود نشان دهند .
مطمنا آنچه در این مرحله بسیار مهم است حضور بچه ها در طبیعت است برای این منظور طبیعت بکر و دور افتاده هم اگر محیا نبود حضور در پارک یا فضا های اطراف شهر نیز برای این منظور میتواند کارایی داشته باشند
برای لند آرت نقش خانواده ها بسیار میتواند مهمتر از مربیان باشد چرا که کودکان امکان مسافرت های دور با خانواده در دارند حضور خانواده ها و اینکه بتوانند با کودکان کار گروهی انجام دهند بسیار موثر است
اگر با هنر تاپستری اشنایی داشته باشید می دانید این هنر هم به نوعی برگرفته از هنر لند آرت است که در آن با استفاده از شاخ و برگ درختان دست به بافتن و ایجاد سطوح با شاخ و برگ درختان میکنند
تاپستری میتواند در هر قالب و اندازه ای انجام شود و مقدمه خوبی برای شروع لند آرت باشد
به اعتقاد من هنر لند آرت برای کودکان باید به صورت گروهی انجام شود اما موضوع اینجاست که یک طرح واحد برای هر گروه لازم است یعنی مثلا اگر با بچه های سوم دبستان میخواهید لند آرت کار کنید باید بچه ها ایده های خود را بیان کنند به نتیجه برسند و بعد در طبیعت به توجه به نوع و زمان و اندازه کار انجام شود
اما این به این معنی نیست که بچه ها نمیتوانند لند آرت تک نفره انجام دهند مطمنا لند آرت کوچک متناسب با سن و امکانات همان تاثیر آثار بزرگ را برای بچه ها خواهد داشت
توجه کنید زیبایی اثر – ریتم – هماهنگی – ترکیب همنشینی عوامل و عناصر طبیعت باید در کار بچه ها دیده شود بیان موضوعی مثلا یک کودک یک ماهی بزرگ را با سنگ کنار رودخانه میسازد یا یک کودک یک فرم هندسی را درست میکند