توصیه ی کارشناسانه به والدین جهت رفتار بعد از دریافت کارنامه
?همه فکر میکنند کارنامه فقط به کودک تعلق دارد در صورتی که کارنامه یک کودک به خانواده او نیز تعلق دارد . ?قضاوت شما زمانی درست است که شما در چهار ماه سال با مدرسه تعامل و از کودک خود پرسش کزده باشید. ?به میزان نظارت روزانه و مداوم بر عملکرد آموزشی فرزندمان از او انتظار داشته باشیم تا بار روانی زیادی را بین خانه و مدرسه منتقل نکنیم. ?برخورد هوشمندانه ی اولیا با کارنامه در منزل میتواند تاثیر مثبت زیادی در آرامش روانی و بهبود کیفیت یادگیری دانش آموزان داشته باشد. . ?فراموش نکنید هر کارنامهای سزاوار تشویق است؛ حتی اگر موارد درخشانی هم در آن نباشد و بدانید که این تشویق کردن مهمترین نیاز دانش آموز ماست. ?در کارنامه بگردید و دنبال موردی برای آفرین گفتن باشید . ?بهبود کیفیت درسی و رفع نقاط ضعف بعد از توجه و بزرگنمایی نقاط خوب بسیار کارآمدتر است. ?یادتان باشد کارنامه نمادی از پایان گرفتن یک تلاش در یک مقطع زمانی است و هر تلاشی سزاوار یک خسته نباشید و یک تشکر در انتهای آن است. ?کارنامه ی یک دانش آموز فقط به خود او تعلق ندارد و فقط نتیجه ی تلاش فردی او نیست بلکه به خانواده ی او نیز تعلق دارد. به عبارت دیگر محیط امن خانه و حمایت خانواده از دانش آموز نقش مهمی در کسب موارد خوب دارد. باید از خود بپرسیم آیا ما این نقش حمایتی را در خانه به طور کامل برای دانش آموز فراهم کردهایم و سهم خانه در این مورد به خوبی لحاظ شده است و یا نیازمند جبران است؟ ?مهمترین کاری که در مورد کارنامه باید صورت بگیرد آسیب شناسی موارد کم و جبران آن هاست و بهترین روش برای این کار یک جلسه ی مشورتی با حضور دانش آموز ؛ اولیای او ؛ معلم و مشاور تحصیلی مدرسه می باشد. در این جلسه با ارزیابی نقصهایی که در فرآیند یادگیری وجود داشته راهکارهایی برای جبران ضعف های او ارزیابی و تعیین میشود. ?دنبال شارژ روحی دانش آموز باشید.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.